Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 147 1.9JTD - нов купувач , въпроси

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • При каране на напълно електрическа кола, човек се чувства ограничен и зависим.
    Докато не измислят зареждане от порядъка на няколко минути, тези коли нямат бъдеще, освен в квартала и да си имаш къща с двор.
    Да не говорим за електрически тирове , самолети и въоръжение, немислимо е.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
      При каране на напълно електрическа кола, човек се чувства ограничен и зависим.
      Докато не измислят зареждане от порядъка на няколко минути, тези коли нямат бъдеще, освен в квартала и да си имаш къща с двор.
      Да не говорим за електрически тирове , самолети и въоръжение, немислимо е.
      Я им обясни малко за спирането на тези коли, защо имат накладки и дискове, що е то вихрови токове и т.н.

      Comment


      • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
        Не, темата се измести, но тези неща са интересни и се знаят от малцина, както виждам.



        ---------- Post added at 12:40 ---------- Previous post was at 12:37 ----------



        Преди 100 години са смятали същото за бензина и не е имало бензиностанции на всяка пряка.

        Има доста развитие от тогава
        Те са интересни, но не са за тази тема.

        Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
        Определено. Даже най-редовния въпрос, който получавам от хората, когато разберат, че карам хибрид е, колко километра минавам на ток и за колко време ми се зарежда батерията. И този масов въпрос го получавам от хора, които имат уж някаква техническа култура сред автомобилостроенето.
        Ама гледай, че има хора, които дори не могат да си представят как като натиснеш спирачката колата ще спира без използването на накладките (без триене). Като нямаш акъл да го проумееш това "чудо", то няма и как да го обясниш понякога и често се отказвам от такъв тип дискусии по принцип.
        Това "чудо" се ползва от много години при локомотивите например. Технологията въобще не е нова, просто се миниатюризира до поносим за вграждане в автомобил размер.

        ---------- Post added at 13:14 ---------- Previous post was at 13:11 ----------

        Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
        Я им обясни малко за спирането на тези коли, защо имат накладки и дискове, що е то вихрови токове и т.н.
        Вихровите токове са друга бира и нямат отношение точно тук. Накладки и дискове или барабани имат за окончателното спиране и оставане в стационарно положение.
        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

        Comment


        • Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
          Това "чудо" се ползва от много години при локомотивите например. Технологията въобще не е нова, просто се миниатюризира до поносим за вграждане в автомобил размер.
          При локомотивите за които говориш, няма рекупериране на енергия при спирането. Там единствената цел е по-ефективното управление на въртящия момент при ниски скорости на движение.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Спирането с ток може да стане по няколко начина - с генериране на вихрови токове (старите електромери), електромагнити (влаковете стрела), или чрез генериране на спирачен момент създаван от генератор на ток (в случая караш двигателите да генерират напрежение, отиващо за подзаряд на акумулаторите, от там протича ток, създаващ спиращ момент). Но той може да расте до определен момент. И затова си ти трябват и накладките. Защото все пак всичко зависи за какво разстояние трябва да спреш и за колко време

            Comment


            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              При локомотивите за които говориш, няма рекупериране на енергия при спирането. Там единствената цел е по-ефективното управление на въртящия момент при ниски скорости на движение.
              Има. Зависи коя година е производство и на коя фирма, а се ползва компановката, защото механичните скоростни кутии не издържат на натоварването.

              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
              Спирането с ток може да стане по няколко начина - с генериране на вихрови токове (старите електромери), електромагнити (влаковете стрела), или чрез генериране на спирачен момент създаван от генератор на ток (в случая караш двигателите да генерират напрежение, отиващо за подзаряд на акумулаторите, от там протича ток, създаващ спиращ момент). Но той може да расте до определен момент. И затова си ти трябват и накладките. Защото все пак всичко зависи за какво разстояние трябва да спреш и за колко време
              Ако искаш да стопиш нещо, ползвай вихров ток. Дори ергономично погледнато е по-целесъобразна генерацията.
              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

              Comment


              • Щом военните не ги ползват, значи всички електрически истории не са надеждни и не струват. Все още.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                  Щом военните не ги ползват, значи всички електрически истории не са надеждни и не струват. Все още.
                  Бе не е като да не ги ползват Ако говориш за наще, то връщането към прашката тук минава за превъоръжаване с високи технологии
                  Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                    Бе не е като да не ги ползват Ако говориш за наще, то връщането към прашката тук минава за превъоръжаване с високи технологии
                    То на нас и авиация не ни трябва, дали ще имаш два самолета или хич, не виждам голяма разлика.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • Преди 4 дни:
                      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                      Ти да не си сложил колата на подемник и да си навъртял тези километри?
                      Преди 3 дни:
                      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                      Не бе, той ги върти качена на крик, та затова има и още живот за 70к

                      ---------- Post added at 22:57 ---------- Previous post was at 22:47 ----------


                      Абе ВО тук се направо изпльоска - 163к и му оставали още за 70к. Ама ти ...... Вие се направихте с тия накладки като Флинтстоун и Ръбъл. Единия карал градско, а другия не го засичали, спирал само с моторна спирачка, ... то и оглюв ще смени накладки по-рано от ВО
                      Преди 2 дни:
                      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                      Отново се пльосна Голеееем лаф!
                      Е как спираш тогава без да имаш триене? Ох, забравих, ти си на космически кораб и спираш с обратна тяга. Или не, Mr. Flintstoun може би - едни яки пети и ...
                      Пак преди 2 дни:
                      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                      Пак се пльосна!!! Как спираш без триене като то е в основата на спирането. Ти стана спец на дървената философия

                      ---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:37 ----------


                      Е да не би хибрида да няма накладки и спирачни дискове? Или има електромагнитни спирачки на супер влаковете?
                      Вчера:
                      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                      Аз съм я чувал, но за да спира на електромотор с един вид обратна тяга пак се изисква енергия. А регенеративната част е да караш на моторна спирачка по нанадолнище и тогава зареждаш батерията. Пипнеш ли спирачката ... абе ВО ще ти обясни
                      Пак от вчера:
                      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                      Ама как ще спира като в неговата кола триенето е на ниво НЕ СЪЩЕСТВУВА. Какви са тия накладки дето спират без въобще да се трият??? Аз съм технически неграмотен и моля те ВО, обясни поне на останалите. Па вземи регистрирай твоята кола като патент и го продай

                      ---------- Post added at 10:45 ---------- Previous post was at 10:43 ----------


                      А спирането? Сигурно го прави в кофите за смет. Нали няма триене в накладките и ...
                      И вече от днес става специалист:
                      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                      Я им обясни малко за спирането на тези коли, защо имат накладки и дискове, що е то вихрови токове и т.н.
                      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                      Спирането с ток може да стане по няколко начина - с генериране на вихрови токове (старите електромери), електромагнити (влаковете стрела), или чрез генериране на спирачен момент създаван от генератор на ток (в случая караш двигателите да генерират напрежение, отиващо за подзаряд на акумулаторите, от там протича ток, създаващ спиращ момент). Но той може да расте до определен момент. И затова си ти трябват и накладките. Защото все пак всичко зависи за какво разстояние трябва да спреш и за колко време
                      Баси, 4 дни да не може да намериш информация и да си страшно ограничен, а днес си вече специалиста, който може да обясни чудото на "космически кораб", не случайно в кавички, защото цитирам.

                      ГолЕм си. Признавам ти го.

                      п.п. В крайна сметка не разбрах - с КАН ли спирам, че нали където има електричество значи има КАН шина? Значи спирам със силата на КАН-а.
                      Last edited by BO; d.m.y г., 17:26.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                        Има. Зависи коя година е производство и на коя фирма, а се ползва компановката, защото механичните скоростни кутии не издържат на натоварването.
                        Какво общо има рекуперативното спиране при локомотивите със скоростните им кутии (където ги има)?
                        Да не говорим пък, че скоростните кутии където се ползват са предимно хидравлични (хидротрансформатори) а не механични.

                        Това дали има рекуперативно спиране при един локомотив зависи основно от това, каква входна енергия ползва той. Електрическите локомотиви могат да имат рекуперативно спиране, защото полученото от спирането електричество се връща обратно в мрежата.
                        Дизеловите такива нямат такава система, защото няма къде да я дянат тази енергия.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Здравейте !
                          Нов шофьор съм и съм се спрял на алфа 147 за първа кола. Цената , визията ,разходът и мощността са основните причини.
                          Въпросът ми е какви са основните проблеми като поддръжка на този модел? Двигателят е 1.9JTD , годината е 2001. Линк към обява на избран автомобил
                          Всичко по модела звучи страхотно за моята употреба, говорил съм с продавача и ми сподели, че по окачването са сменени носачи, но все още се чува леко тракане отпред, без установен източник.

                          Колега купи ли колата ?

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Какво общо има рекуперативното спиране при локомотивите със скоростните им кутии (където ги има)?
                            Да не говорим пък, че скоростните кутии където се ползват са предимно хидравлични (хидротрансформатори) а не механични.

                            Това дали има рекуперативно спиране при един локомотив зависи основно от това, каква входна енергия ползва той. Електрическите локомотиви могат да имат рекуперативно спиране, защото полученото от спирането електричество се връща обратно в мрежата.
                            Дизеловите такива нямат такава система, защото няма къде да я дянат тази енергия.
                            Нещо май ти се спори, заради спора. Нали точно това казвам, че се ползва дизел-генератор, за да няма скоростни кутии. А енергията, генерирана при спиране, при тези, дето нямат акумулатори, отива в идни големи съпротивления, охлаждани от вентилатори и се отделя като топлина.

                            Забравих. Хидротрансформаторите какво задвижват?
                            Last edited by myato; d.m.y г., 20:59.
                            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                              Нещо май ти се спори, заради спора. Нали точно това казвам, че се ползва дизел-генератор, за да няма скоростни кутии. А енергията, генерирана при спиране, при тези, дето нямат акумулатори, отива в идни големи съпротивления, охлаждани от вентилатори и се отделя като топлина.

                              Забравих. Хидротрансформаторите какво задвижват?
                              Не че ми се спори, ама ти не спря да ръсиш технически бисери.

                              Кои са тия дизелови локомотиви, които нямат акумулатори?


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Не че ми се спори, ама ти не спря да ръсиш технически бисери.

                                Кои са тия дизелови локомотиви, които нямат акумулатори?
                                Бъркаш стартовите с тягови акумулатори.

                                Ако намекваш за техническа неграмотност. Сори. Убъркал ви рейса. Вярно, че не знам много неща, но това е друго нещо. Това, дето съм го писал по-горе е индиректно свързано с първата ми професия, та нещо поназнайвам.
                                Last edited by myato; d.m.y г., 21:11.
                                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X